|
|
| Cette fois, c'est pour les hauts elfes | |
| | Auteur | Message |
---|
aktaïr Général
Messages : 970 Date d'inscription : 05/03/2008 Age : 49
| Sujet: Cette fois, c'est pour les hauts elfes Sam 30 Mar - 18:37 | |
| | |
| | | aktaïr Général
Messages : 970 Date d'inscription : 05/03/2008 Age : 49
| Sujet: Re: Cette fois, c'est pour les hauts elfes Sam 30 Mar - 19:12 | |
| | |
| | | Invité Invité
| Sujet: Re: Cette fois, c'est pour les hauts elfes Dim 31 Mar - 16:57 | |
| Je suis comme toi, j'attend le chiffrage que mon porte feuille pourra fournir.... |
| | | Magarch Général
Messages : 952 Date d'inscription : 06/03/2008 Age : 45
| Sujet: Re: Cette fois, c'est pour les hauts elfes Dim 31 Mar - 17:21 | |
| Ben c'est Hell Acheron qui avait raison; on aura des Phoenix pour les hauts elfes. Par contre, le char volant tiré par un aigle avec baliste portative...rien à faire, je ne m'y fais pas. | |
| | | Hell Achéron Sergent Chef
Messages : 191 Date d'inscription : 06/11/2009 Age : 36
| Sujet: Re: Cette fois, c'est pour les hauts elfes Dim 31 Mar - 17:26 | |
| Mais j'ai toujours raisons! (En même temps, je disais que c'était des Phoenix ou des Dragons que je voulais d'un point de vue purement et uniquement de figurine... Et les oiseaux la, ils sont chouettes, me reste qu'a trouver une idée pour chaotisé tout ça à Slaanesh et trouver un count-as pour les jouers xD) J'attend les règles, mais en tout cas, j'aime bien celui de glace, celui de feu... très bof. Vivement d'autres photos pour une meilleur vision | |
| | | Magarch Général
Messages : 952 Date d'inscription : 06/03/2008 Age : 45
| Sujet: Re: Cette fois, c'est pour les hauts elfes Dim 31 Mar - 17:54 | |
| T'as qu'à coller des têtes alternatives sur le même torse et tu le joues comme un piaf chimérique du Chaos. | |
| | | aktaïr Général
Messages : 970 Date d'inscription : 05/03/2008 Age : 49
| Sujet: Re: Cette fois, c'est pour les hauts elfes Ven 19 Avr - 21:08 | |
| Si tu joues Tzeentch, tu vas être ravi avec les chars volants façon antique :-)
Bon, on a des photos et on est heureux (surtout mon banquier d'ailleurs).
Aktaïr | |
| | | gandalf Commandant
Messages : 507 Date d'inscription : 07/08/2008
| Sujet: Re: Cette fois, c'est pour les hauts elfes Sam 20 Avr - 15:33 | |
| Je trouve les gardes eternelles très masculines. Mai j'aime assez le rendu des arcs magiques. | |
| | | Magarch Général
Messages : 952 Date d'inscription : 06/03/2008 Age : 45
| Sujet: Re: Cette fois, c'est pour les hauts elfes Dim 21 Avr - 15:23 | |
| On se demande comment elles (?) font pour ne pas prendre feu avec leurs armes ("TGCM!"). Sinon, je constate que GW a toujours autant de mal avec les figurines féminines...et que le syndrôme "cheveux dans le vent mais pas dans le même sens que la cape" reste particulièrement présent. | |
| | | aktaïr Général
Messages : 970 Date d'inscription : 05/03/2008 Age : 49
| Sujet: Re: Cette fois, c'est pour les hauts elfes Dim 21 Avr - 18:14 | |
| Oui, tout comme le stoïcisme ou l'arrogance n'est pas vraiment ce qu'on lit sur le visage. Et en prime, c'est uniquement à 40k que les persos féminins font du 95D.
Aktaïr | |
| | | aktaïr Général
Messages : 970 Date d'inscription : 05/03/2008 Age : 49
| Sujet: Re: Cette fois, c'est pour les hauts elfes Lun 29 Avr - 9:54 | |
| Apple, c'est sécurisé, c'est blindé et virus-free. Certes mais cela n'empêche pas d'être un poil crétin car le LA HE est aussi en prévente pour la version informatique. Cool !!! Ils ont laissé les liens hypertextes actifs dans le document en préview, ce qui nous donne ceci comme info certaine (mais à vérifier dans quelques jours):
ASF, Martial Prowess and Valour of Ages are army wide Frappe toujours en premier, prouesses martials et valeur des âges toujours en règles d'armée.
Lileath's Blessing: Mages get +1 to cast High Magic now instead Bénédiction de Lileath: mages ont +1 pour lancer un sort de la Haute Magie.
Reckless - Dragon mages get +2 to cast spells from the lore of fire - Les mages dragons ont +2 pour lancer un sort du domaine du feu.
Warrior mage - First spell generated by dragon mage is always flaming sword. Mage-guerrier - le premier sort généré par un mage dragon est toujours "Epées ardentes de Rhuin".
Fireborn - 2+ ward save vs. wounds caused by flaming attacks Nés dans le feu - 2+ invu contre les blessures causées par une attaque enflammée.
Lion Cloaks - Models wearing a lion cloak add +2 to their armour saves vs non-magical shooting attacks. Cape du Lion - idem
Ilthilmir Barding - No movement penalty for models using this barding Carapaçon en Ithilmar - pas de pénalité de mouvement pour les modèles l'utilisant.
Some stats on Dragons have changed. WS, St, T and W are: 5 for Sun Dragons 6 for Moon Dragons with Ld.8 and 7 for Star Dragons with Ld.9 and A6 They all have a3+ AS Dragon Fire - A dragon's breath weapon is S4, flaming Still Large targets, flying, terror etc
Deflect shots - 6+ ward against non-magical shooting attacks
Dragon Armor - 5+ armor, 6+ ward and Fireborn Special rule (2+ ward vs flaming attacks)
Eagle Eye Bolt Throwers 24" range, S5 with multiple wounds D3, no AS
Eagle Claw Bolt Throwers are now 70 points
Windrider - A Sea Helm (character) on a Lothern Skycutter has 4+ ward against shooting attacks. Can Skycutter can also re-roll dangerous terrain tests.
Blessings of Ausryan - Any units that contain an anointed of Asuryan have a 6+ ward save and ItP.
Attuned to Magic - 5+ ward save. All close combat attacks count as magical. When you roll to determine the strength of the winds of magic in your magic phase, you compare the highest roll on a single D6 to determine the effect: 1: -1 ward save 2: -1 Strength 3: +1 Initiative 4: +1 Attack 5: +1 Strength 6: +1 ward save (ie 4+)
Naval Discipline - If a unit contains at least one sea helm (character) and is successfully charged during the enemy movement phase, it may attempt to change formation (after opponent moves all of his charging units). If a Leadership test is passed, the unit may immediately make a combat reform. Cannot be use this if the unit has made a flee or stand and shoot reaction.
Great Eagles are 1+ for 50 points each Can upgrade to: Swiftsense = ASF for 10ppm Shredding Talons for 5ppm = AP
Flamespyre Phoenix - 225 points Fireborn, Attuned to Magic, Flaming Attacks, Fly, Large Target, Terror WS5 S5 T5 W5 I4 A3 and Ld of 8 Phoenix Reborn - When it dies, place a phoenix reborn counter where it died. At the end of each turn, roll a d6 for each phoenix reborn counter. 1 - 2 dead forever. Remove counter. 3 - 5 Put the large round template over the marker, all models (friend and foe) suffer a s4 flaming hit 6+ It rises from the ashes. Place it anywhere within 6" of the counter, and at least 1" away with d3+2 wounds left. Wake of Fire - May choose a unit that it moved across, that unit then suffers d6 s4 hits plus d3 extra hits per rank (not including the first rank). Hits are flaming attacks
Frostheart Phoenix - 240 points 5+ AS, WS6 S6 T6 5W 4A and Ld of 9 Attuned to magic, Fly, Large Target, Terror Blizzard aura - Enemy units in base contact with him have ASL and are -1S
Magic items
Blade of leaping gold - 70 points Wielder gains +3 attacks and any to wound roll of a 6 ignores AS
Star Lance - 30 points Bearer has +3S on the charge and no AS can be made vs attacks from the star lance
Reaver Bow - 20 points Strength is user +1, Multiple shots x3
Armor of Caledor - 50 points 2+ save, 6+ Ward, 2+ ward vs. flaming attacks
Shadow Armor - 25 points Wearer gets a 5+ AS, the Scouts special rule and the Strider special rule
Shield of the Mermrym - 15pts Shield. Parry save increased to 4+, can be used with a magic weapon. Cannot be used with a weapon that requires two hands.
Golden crown of Atrazar - 10 points Talisman, one use only 2+ ward against first wound
Moranion's wayshard - 50 points enchanted item Models on foot only. Model gains ambushers special rule. He can give a unit of archers or Spearmen (up to a maximum of 30 in size) units the same rule (chosen immediately before deployment). If he does, he has to join that unit
Kharine's Ring of Fury - 25 points Bound Spell, enchanted item. Ring cast the spell Soul Quench from High Magic lore ie 18" 2d6 S4 hits
Gem of Sunfire - 20 points Enchanted Item. One use only. All bearer's spells, shooting attacks, close combat (including his mounts) have +1 to wound, and they also have the flaming attacks special rule.
Cloak of Beards - 10 points Enchanted item. Wearer causes Fear. In addition, the wearer cause terror vs Dwarfs, however the Dwarfs gain hatred vs. the wearer. At the start of each combat phase, roll a d6 for each magic item (including runic items) carried by each model from warhammer armies book: dwarfs in base contact with wearer. On a roll of a 4+, the magic item is destroyed!
Book of Hoeth - 55 points The bearer can re-roll a single die from each of his attempts to cast or dispel. Results of a 6 cannot be re-rolled.
Banner of World Dragon - 50 points Unit has a 2+ ward against all wounds caused by spells, magic weapons, and magical attacks. Furthermore, all dragons within 12" of the Banner of the World Dragon have Stubborn special rule!
High Magic Spells:
Shield of Saphery - lore attribute Each time a spell is successfully ast, the caster and his unit immediately gain +1 to their ward. If no ward save, you gain a 6+. Maximum ward save 3+, and is cumulative.
Drain Magic - Signature 7+ 18" range Can target friendly or enemy, becomes an augment for friendly units, and a hex on enemy units all RIP spells affecting the unit are immediately dispelled, and the effects of all other spells on the target unit immediately come to an end. 14+ Affects all units with 18" range
Soul Quench - Signature 8+ magical missile 18" range 2d6 s4 hits 16+ 4d6 s4 hits
Apotheosis 5+ augment 18" range target immediately regains 1 wound Target gains fear special rule for remainder of game 10+ d3 wounds instead of 1.
Arcane Un-forging 13+ Direct damage 24" range Target a single enemy model. Target suffers a wound on a roll of equal to or greater than the unmodified armor save. No saves allowed. Target reveals all magic items, one randomly selected item is destroyed on 2+.
Fiery Convocation 19+ RIP Direct damage 24" range Target enemy within 24" takes a Strength 4 flaming hit At the end of every subsequent magic phase, every model suffers an additional Strength 4 flaming hit.
Hand of Glory 5+ Augment 18" range Target's WS, BS, I or M (choose one) is increased by D3 10+ All the above stats increased by D3
Tempest 12+ direct damage 30" range Place the large round template within 30" of caster, it then scatters d6". Models hit under the template suffer a s3 hit (flyers suffer a s4 hit). Any model that suffers an unsaved wound suffers -1 to all rolls to hit in both shooting and combat. Non BS skill shooting requires a 4+ to fire.
Walk between worlds 8+ Augment Caster gains Ethereal special rule and then can immediately make a move of up to 10" as if it were remaining moves phase. 16+ The special move is increased to 20" | |
| | | gandalf Commandant
Messages : 507 Date d'inscription : 07/08/2008
| Sujet: Re: Cette fois, c'est pour les hauts elfes Mar 30 Avr - 20:14 | |
| | |
| | | aktaïr Général
Messages : 970 Date d'inscription : 05/03/2008 Age : 49
| Sujet: Re: Cette fois, c'est pour les hauts elfes Mar 30 Avr - 21:20 | |
| C'est toujours dispo chez Apple. Le risque est vraiment minime. Aktaïr | |
| | | Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: Cette fois, c'est pour les hauts elfes | |
| |
| | | | Cette fois, c'est pour les hauts elfes | |
|
Sujets similaires | |
|
| Permission de ce forum: | Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
| |
| |
| |
|