LA COMPAGNIE ARDENTE
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.



 
AccueilPortailRechercherDernières imagesS'enregistrerConnexion
Le Deal du moment : -45%
WHIRLPOOL OWFC3C26X – Lave-vaisselle pose libre ...
Voir le deal
339 €

 

 [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)

Aller en bas 
2 participants
AuteurMessage
babass
Sous-Lieutenant
Sous-Lieutenant



Messages : 260
Date d'inscription : 14/08/2012
Localisation : Bruxelles (Woluwe)

[Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Empty
MessageSujet: [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)   [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Icon_minitimeLun 17 Juin - 12:13

http://www.bbbf.be/forum/viewtopic.php?f=15&t=1096

Quand je vois que des parisiens arrivent à se décider au dernier moment pour faire l'aller retour pour un tournois d'un jour en Belgique, je me dis que ce tournoi estival risque d’intéresser du monde par ici aussi Smile(surtout qu'il y a peu de tournois en été d'habitude)

Da Great MC a écrit:
HQ SUMMER JAM 2013 – SUNDAY JULY 21

Where? HQ Gaming Club.
Gasmeterstraat 19. 9100 Sint-Niklaas. Belgium.

What? NAF Sanctioned Blood Bowl resurrection tournament.
TV 110.
LRB6.
Swiss Pairings.

Registration Fee? 7 Euros (early registration) / 10 Euros (on site registration)
Any profit will be spent on future HQ tournaments.

Early Registration? Possible untill July 10

How? Deposit 7 Euros on IBAN BE87 0631 9604 2994 (Mats Clays), mention your name / NAF nick + HQ Summer Jam
Pay me cash @ Belgian Beer Bowl or when you see me 8-)

TIME TABLE

09u00 Doors + Registration
10u00 - 12u00 Round 1
12u45 - 14u45 Round 2
15u00 - 17u00 Round 3
17u15 Prize ceremony
17u30 Go home! Have a BBQ!

PRIZES

Winner gets a NAF Shield.

One randomly determined (very lucky) coach wins a beautiful painted Human team including all positionals and a lot of Star Players. This stunning team has been on display during the Belgian Championships earlier this year. The winner will be drawn during round 1.

If we have 15+ coaches, a 2nd randomly determined coach wins a High Elf team (sealed in box). The winner will be drawn during round 2.

HQ SUMMER JAM RULES PACKAGE

Teams are divided in three tiers (traditional tier system). They get to choose skills before the start of the tournament and receive skills before each round according to their tier.

TIER 1

Amazon, Chaos Dwarf, Dark Elf, Dwarf, Lizardmen, Necromantic (*), Norse, Orc, Skaven, Undead, Wood Elf

Tier 1 teams get to assign one normal skill before the tournament starts. This skill must be clearly marked on your team roster and presented to the tournament staff upon arrival.

(*) Necromantic get to assign two skills before the tournament starts to give them a fighting chance, but are further considered tier 1.

Before each round one randomly selected player is assigned a normal skill. Clearly mark your players (numbers) and let your opponent roll a dice to randomly select a player on your team.

Once (and only once) during the tournament, you may choose to assign a ‘double’ skill instead of a normal skill. You may decide to assign a ‘double’ skill after a player has been randomly selected.

Stacking is possible when players that already have a skill are assigned another skill.

When you have decided on a skill, clearly write it on your team roster.

TIER 2

Chaos, Chaos Pact, (Pro) Elf, High Elf, Human, Khemri, Nurgle, Slann, Underworld, Vampire

Tier 2 teams get to assign two normal skills before the tournament starts. These skills must be clearly marked on your team roster and presented to the tournament staff upon arrival.

Before each round two randomly selected players are assigned a normal skill. Clearly mark your players (numbers) and let your opponent roll a dice to randomly select two (different) players on your team.

Once (and only once) during the tournament, you may choose to assign a ‘double’ skill instead of a normal skill. You may decide to assign a ‘double’ skill after all players have been randomly selected.

Stacking is possible when players that already have a skill are assigned another skill.

When you have decided on a skill, clearly write it on your team roster.

TIER 3

Goblins, Haflings, Ogres (**)

Tier 3 teams get to assign three normal skills before the tournament starts. These skills must be clearly marked on your team roster and presented to the tournament staff upon arrival.

(**) Ogres only get to assign two skills before the tournament starts to keep them from being a too obvious choice, but are further considered tier 3.

Before each round three randomly selected players are assigned a normal skill. Clearly mark your players (numbers) and let your opponent roll a dice to randomly select three (different) players on your team.

Once (and only once) during the tournament, you may choose to assign a ‘double’ skill instead of a normal skill. You may decide to assign a ‘double’ skill after all players have been randomly selected.

Stacking is possible when players that already have a skill are assigned another skill.

When you have decided on a skill, clearly write it on your team roster.

POINTS (!!! new system !!!)
5 points for a 2+ TD win
4 points for a 1 TD win
2 points for a draw
1 point for a 1 TD loss
0 points for a 2+ TD loss

Tiebreakers
1. # victories
2. Opponent score
3. Net Cas
4. Net TD
Comme d'hab, si vous avez des questions en tout genre (et/ou que vous n'arrivez pas à vous inscrire sur le forum), n'hésitez pas à me demander, je ferai l'intermédiaire Smile
Revenir en haut Aller en bas
sharkface
Commandant
Commandant
sharkface


Messages : 567
Date d'inscription : 27/12/2008
Age : 44
Localisation : Namur

[Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Empty
MessageSujet: Re: [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)   [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Icon_minitimeLun 17 Juin - 20:44

Tu y vas? Smile
Revenir en haut Aller en bas
babass
Sous-Lieutenant
Sous-Lieutenant



Messages : 260
Date d'inscription : 14/08/2012
Localisation : Bruxelles (Woluwe)

[Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Empty
MessageSujet: Re: [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)   [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Icon_minitimeMar 18 Juin - 8:34

sharkface a écrit:
Tu y vas? Smile
ça dépendra de l'avancée de mes travaux estivals.
Mais j'aimerais bien Smile

Je suis sur que tu pourrais y aller avec Anaïs Smile
Revenir en haut Aller en bas
sharkface
Commandant
Commandant
sharkface


Messages : 567
Date d'inscription : 27/12/2008
Age : 44
Localisation : Namur

[Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Empty
MessageSujet: Re: [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)   [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Icon_minitimeMar 18 Juin - 10:10

j'y pense en tout cas Smile
Revenir en haut Aller en bas
babass
Sous-Lieutenant
Sous-Lieutenant



Messages : 260
Date d'inscription : 14/08/2012
Localisation : Bruxelles (Woluwe)

[Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Empty
MessageSujet: Re: [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)   [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Icon_minitimeMar 18 Juin - 10:45

Elle a quel âge Anaïs maintenant ?
ça sera surement la plus jeune coach à avoir participer à un tournois de Bloodbowl de toute l'histoire de la belgique cheers
Revenir en haut Aller en bas
sharkface
Commandant
Commandant
sharkface


Messages : 567
Date d'inscription : 27/12/2008
Age : 44
Localisation : Namur

[Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Empty
MessageSujet: Re: [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)   [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Icon_minitimeMer 19 Juin - 13:20

11 ans Smile, j'espère juste que le coté "tournoi" , "classement" ne donneras pas envie d'abuser de sa naïveté mais bon elle est d'accord pour participer donc je vais surrement me lancer Smile
Revenir en haut Aller en bas
babass
Sous-Lieutenant
Sous-Lieutenant



Messages : 260
Date d'inscription : 14/08/2012
Localisation : Bruxelles (Woluwe)

[Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Empty
MessageSujet: Re: [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)   [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Icon_minitimeMer 19 Juin - 15:38

cheers

Je ne lui ai pas fait de cadeau quand je l'ai affrontée dans la ligue, alors qu'elle ne passait quasi jamais mes armures (elle aurait bien mérité une ou 2 sorties de + minimum)
Pourtant elle ne s'est pas découragée, et a joué le jeu jusqu'au bout Smile
je suis sur qu'il en sera de même lors du tournois.

Surtout que celui là, d'habitude c'est un petit tournoi estival, les joueurs vont surement venir y jouer des rosters farfelus.
C'est pas comme le Brassbowl, le championnat de belgique, les 24h ou le tournois par équipe qui sont souvent + relevés/sérieux Smile
Revenir en haut Aller en bas
sharkface
Commandant
Commandant
sharkface


Messages : 567
Date d'inscription : 27/12/2008
Age : 44
Localisation : Namur

[Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Empty
MessageSujet: Re: [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)   [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Icon_minitimeDim 30 Juin - 14:03

Anaïs et moi allons participer a ce tournoi, il reste de la place dans la voiture...
Allez, allez, on se motive Smile
Revenir en haut Aller en bas
babass
Sous-Lieutenant
Sous-Lieutenant



Messages : 260
Date d'inscription : 14/08/2012
Localisation : Bruxelles (Woluwe)

[Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Empty
MessageSujet: Re: [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)   [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Icon_minitimeLun 1 Juil - 15:07

sharkface a écrit:
Anaïs et moi allons participer a ce tournoi
cheers 
Revenir en haut Aller en bas
babass
Sous-Lieutenant
Sous-Lieutenant



Messages : 260
Date d'inscription : 14/08/2012
Localisation : Bruxelles (Woluwe)

[Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Empty
MessageSujet: Re: [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)   [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Icon_minitimeLun 16 Déc - 8:12

babass a écrit:
sharkface a écrit:
Anaïs et moi allons participer a ce tournoi
cheers 
Anais n'aurait pas ete la plus jeune si elle n'avait pas ete malade ce jour la.
http://member.thenaf.net/index.php?module=NAF&type=tournamentinfo&uid=15298&id=1996

il y avait un garcon encore plus jeune qu'elle qui y a participe Wink
(je l'ai affronte hier)
Revenir en haut Aller en bas
sharkface
Commandant
Commandant
sharkface


Messages : 567
Date d'inscription : 27/12/2008
Age : 44
Localisation : Namur

[Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Empty
MessageSujet: Re: [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)   [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Icon_minitimeMar 17 Déc - 17:26

la relève est assurée Smile
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





[Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Empty
MessageSujet: Re: [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)   [Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013  - Dimanche 21 juillet (BEL) Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
[Bloodbowl] HQ Summer Jam 2013 - Dimanche 21 juillet (BEL)
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» HQ Summer Jam - 21 juillet [Bloodbowl]
» [Bloodbowl] Ch'Ti bowl III @ Lille (FR) - 05-06/10/2013
» [WARMACHINE] WARMABLITZ 2013 / 23 & 24 Novembre 2013 / METZ

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
LA COMPAGNIE ARDENTE :: UNIVERS DU CLUB :: Tournois-
Sauter vers:  
Ne ratez plus aucun deal !
Abonnez-vous pour recevoir par notification une sélection des meilleurs deals chaque jour.
IgnorerAutoriser